מעורב הופס לראשון בבוקר: אוקלהומה ווילנובה בפיינל פור, ו-NBA / מנחם לס

 

1. וילנובה גברה על קנזס בהפתעה גדולה

וילנובה, האוניברסיטה הקתולית הקטנה בפילדלפיה – זאת שמומחית בהפתעות, עשתה זאת שוב כשגברה על המכללה מספר 1 או 2 במכללות (השנייה צפון קרולינה, תלוי את מי אתה שואל) , קנזס הענקית, בקרב אדיר על כל כדור ועל כל שעל אדמה 59-64.

הגארד הלבן (הלבן היחיד במשחק) הנהדר שלה ריאן ארקידיאקונו עשה זאת שוב כשוילנובה הובילה ב-3 עם 20 שניות והכדור אצל קנזס, עם הטיית כדור נוספת – הכדור השביעי שהוא היטה או גנב במשחק, ווילנובה היא מנצחת האזור הדרומי.

השחקן הטוב ביותר של קנזס אליס נישמר בצבת ולא היה מסוגל לעשות מאומה. זה שחקן של 20 נק' כל משחק, והערב הוא סיים עם 4. הוא לא היה מסוגל לדבר אחרי המשחק מרוב תיסכול.

משחק מכללות טיפוסי עם מלחמה נואשת על כל כדור, מהירות גדולה ממעוף הכדור, והמון שגיאות, אבל משחק שאין כיף גדול מלצפות בו!.

2.אוקלהומה בפיינל פור עם 37 נק' של באדי היילד

לא סתם בחרתי לתרגם את ספור חייו של באדי היילד, הסניור של אוקלהומה שהשחיז הערב את אורגון עם 37 נקודות, והוביל את קבוצתו, אוקלהומה SOONERS לניצחון על אורגון בגמר באזור המערבי 68-80, והיא נציגת המערב ביוסטון בפיינל-פור.
בראיון הוא אמר: "בא לי לטעום מה זה 'פיינל פור'".
יש לי חדשות בשבילו: בקרוב הוא יטעם מה זה להיות בחירת לוטרי גבוהה מאד בדראפט הקרוב של ה-NBA כי בשנים האחרונות, משחקי טורניר המכללות קבעו לא פחות – והרבה פעמים יותר – מכל המוק-דראפטים של מנבאי הבחירות למיניהם. הוא סיים עם 13 מ-20, 8 מ-13 מה-3 ל-37 נקודות, והוא היה ההבדל.

כשקובי בריאנט יושב בשורה השנייה וחוזה במתרחש, הוא ראה כוכב שאני מאמין שיצליח להתעלות גם במדרגה הבאה של ה-NBA. אבל לפני ה-NBA ישנם שני משחקים לנצח לאליפות המכללות.

מה שעזר לו מאד היתה העובדה שהגארדים שלו עושים את כל עבודת הבאת הכדור לעבר אזור ההתקפה, עובדה שמשאירה את באדי לזרוק ולקלוע כשהוא טרי ורענן:

3. סוף-סוף, 3 חודשים מאוחר מדי

 

אמרתי וכתבתי מספיק פעמים שג'ורג' קרל היה הדבר הגרוע ביותר שקרה לסקרמנטו העונה. בין שאר מגרעותיו הרציניות – ואני מאשימו יותר מכל אחד אחר בקינגס בנפילה שלהם – הוא לא אוהב לתת דקות לרוקיס.

*

אף אחד לא אומר שסת' קרי הוא סטפן קרי, אבל הוא שחקן טוב מאד, מאד 'גיימר', וקלעי מצויין. אחרי שעבר מקבוצה לקבוצה בליגת ה-D הוא סוף-סוף קיבל את הצ'אנס  בקינגס העונה. מה חבל שבגלל קרל הצ'אנס שקיבל זה לשבת על הספסל.

*

הוא שמע גם שמע את קובלנות האוהדים על שהוא לא נותם לסת' דקות מאחורי בן מקלמור. תשובתו? "יש לו עוד שנתיים ב-NBA להוכיח את עצמו".

*

ובינתיים לייבשו על הספסל? עתה שסקרמנטו לא בפלייאוף ג'ורג' קרל עשה טובה ליישוב והעלה את סת' בחמישייה נגד פפיניקס. סת' שיחק טוב מאד, במיוחד בהגנה. הוא נראה מאד 'שייך' ונע עם התקפת הקינגס כאילו נולד שם. הוא קלע 12 עם 4 קרשים, בונבון אחד, וחסימה אחת ב-26 דקות.

*

בסוף המשחק קרל הזקן אמר שהוא אהב את משחקו של סת', ומתכונן לתת לו ולווילי קאולי-סטיין יותר דקות במה שנשאר מהעונה. חבל שזה קצת מאוחר. אתה לא מפתח שחקנים ותוהה על קנקנם בגארבג'-טיים או בגארבג'-משחקים. אתה רוצה לדעת מה יש לך בידיים? תן לו לשחק במים רותחים. את זה קרל לא עשה, ולסת' היתה זו סתם עונה מבוזבזת.

*

4. ייתכן שלא תראו יותר את קאזינס העונה

אתר ה-NBA במדור HANG TIME מודיע שישנו סיכוי שמרכוס קאזינס שיחק את משחקו האחרון העונה.

*

כשסקרמנטו מחוץ תמונת הפלייאוף וישנם עוד 9 משחקים בטבלה, קאזינס עלול לעשות מה שעשה לפני אליפות העולם ב-2014 כשהוא ישב את משחקי העונה האחרונים בגלל בעיות ברכיו. הפעם זו כף רגלו המטרידה. קאזינס רוצה להיות במצב גופני ונפשי אופטימלי לקראת הבחירה האחרונה של המאמן מייק ששבסקי.

*

דווקא בקבוצת הנבחרת קאזינס היה תמיד במיטבו מכל הבחינות, הוא רואה את אולימפיאדת ריו 2016 כבמה הרצוייה והיעילה ביותר לשיפור דמותו, ולהראות שכל הבעיות בסקרמנטו היו רק בגלל המצב בקבוצה והמאמן, ולא בגללו.

5. הסל של ווסטברוק בנצחון נגד הספארס

6. הדאנק של וויגינס נגד יוטה 

 

*

*

7. קודם הדאנק של לברון ואח"כ המבט לעבר ה-POOR KNICKS

 

*

8.DJ סטיפנס כמעט שובר עוד טבעת…

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. באדי היילד פשוט שחקן מדהים!! הדבר הראשון שהסתכלתי הבוקר זה כמה נגמר המשחק של אוקלהומה נגד אורגון (עוד לפני האם בי אי) כח עניין אותי האם חלום האליפות של באדי בחיים והוא בחיים! לי אין ספק שהוא שחקן המכללות הטוב ביותר ואני אגיד יותר מזה הוא יהיה כוכב באן בי אי ויתרום לקבוצה שישיק בה כבר בעונה הראשונה. קלעי בחסד ויותר חשוב מהכול הוא מוכל מכל הבחינות לאן בי אי. מקווה דלייקרס יתחילו להפעיל את השכל וקובי ימליץ עליו (בכל זאת ראה אותו במשחק ענק היום!).

  2. 1. קנזס הרסו את מה שנשאר מהבראקט שלי.
    3. דווקא לדעתי קארל נתן לא מעט דקות העונה לסת', בהתחשב בעובדה שעד עכשיו סת' התגלגל בכמה קבוצות אבל לא ממש קיבל דקות אצל אף אחת. קארל העלה אותו למדרגת שחקן רוטציה לגיטימי ברוב העונה.
    7. זה נראה שלברון בעיקר מסתכל על אמונדסון שהיה איתו בשנה שעברה בקליבלנד.

  3. לא צריך לעוף יותר מדי על סת'. הבנאדם הרשים עד עכשיו בליגת קיץ ובאיזה משחק כלשהו בסוף עונה שהקבוצה שלו איבדה עניין. שני הדברים האלה לא מדד לכלום. הוא צריך לקבל דקות בזמן משמעותי ועדיין מקלמור (שטוב ממנו) לפניו ברוטציה

  4. עידו גילרי

    אין שום הפתעה בניצחון של וילאנובה על קנזס. שתי הקבוצות בערך באותה רמה ושתיהן היו מדורגות ראשונות בשלב זה או אחר של העונה.
    מסכים איתך שהטורניר הזה ישפר את סטטוס הדראפט של הילד (ובצדק) לכיוון הטופ-5.

    1. כשאתה מנצח קבוצה המסומנת כאלופה ברוב הבראקטים (כולל לאס ווגאס) והיא מדורגת ראשונה באזורה, ואתה מנצח אותה – זאת הפתעה.

      1. עידו גילרי

        המדרגים חייבים לשים קבוצות מסוימות כראשונות ואחרות כשניות וכך הלאה. השנה לא היה הבדל משמעותי בין 6 קבוצות בערך מבחינת הרמה.
        אם אתה רוצה לחשוב שזו הפתעה שהמכללה ה"קטנה" וילאנובה (שהייתה מדורגת מספר אחת כרק כמה שבועות לפני סוף העונה) ניצחה את קנזס הגדולה כשלשתיהן אותו מאזן ואין הפרש עצום בין החטיבות שבהן הם שיחקו אז סבבה. אבל הפתעה גדולה זה לא.

  5. בעיני מאוד מוזר שהוא הולך עם מספר 30 על בגב כמו אחיו. זה כמו לצעוק בקול גדול אני מתוסבך קשות בגלל ההשוואה לאחי האדיר…

  6. אשך טמיר המקורי

    תודה רבה מנחם. אפשר רק לדמיין איך הייתה נראית קליבלנד של בלאט כבעל בית, עם קיירי ו-וויגינס. קבוצה שהייתי שמח מאוד לתמוך בה.
    מקווה שנראה משהו דומה ושבלאט יגיע למינסוטה. הם זקוקים לו נואשות.

  7. היחס של קרל לרוקיז היה מאז ומעולם לא טוב.
    יש להתייחס אחרת לקאולי סטיין ולקרי.
    קרי הוא סביר הוא פחות טוב מהשחקנים ששיחקו לפניו , אולי חוץ מבלינלי שנתן עונה חלשה מאד.
    קאולי סטיין הוא העתיד של המועדון, מדובר בשחקן יחודי מאד שכשהוא משחק הקבוצה לרוב יותר טובה.
    זה טעות אמיתית להעדיף שחקנים מוגבלים כקוינסי אייסי או קופוס לפניו.
    אחת התעלומות היא שקרל יבש את קרון בטלר שנה שלמה על הספסל, זה לא משהו שעושים לשחקן בקליבר כזה, כשהוא בריא וזה ממש לא ברור לי ודי מכוער בעיני.

    הראיון הזה הוא חלק ממלחמה פסיכולוגית של קרל בהנהלה, הם רוצים שהוא ילך והוא לא מוכן לשום פשרה ולכן מדבר על העתיד.
    הבעיה היא לא רק היחסים שלו עם קרל אלא גם עם רודי גיי ומקלמור.

    באדי הילד הוא השחקן שהקינגס סימנו ואיך שהוא משחק הוא לא ישאר עד הבחירה של סקרמנטו.

    לגבי קאזנס אני הייתי במחנה שרצה שהוא ישאר ואני לאט לאט חושב שטרייד עם בוסטון יכול להיות טוב לשתי הקבוצות בעיקר בצורה שוווילי קאולי משחק אני מממש לא התנגד אם הוא יהיה שחקן הפנים העיקרי זה ישנה את כל האופי של הקבוצה.
    משהו בסגנון של סלינגר סמרט, הבחירה של ניו גרסי והבחירה של קליבלנד תמורת קאזנס.
    זה יהיה טוב לשני הצדדים.
    אפשר גם להוסיף את מקלמור לחבילה תמורת בחירת סיבוב ראשון נוספת נמוכה.[זו של בוסטון]

  8. איתמר פורת

    המשחק בין וילאנובה לקנזס היה אדיר. קרב קשוח וצמוד כמו שצריך. הייתה שריקה איומה בסוף המשחק לפאול החמישי של גראהם מקנזס (שהיה השחקן הכי טוב של קנזס) שגם נתן כדור קריטי לוילאנובה. אבל הגיע לוילאנובה לנצח.

    באדי הילד הרשים מאד. במיוחד הרשים אותי שאת רוב השלשות שלו הוא הרים מכדרור וקלע 8/13 לשלוש במשחק קריטי. אם הוא ישפר את יכולת הכדרור אז הוא יהיה סופרסטאר אמיתי.

    כל פעם שסת' קארי קיבל הזדמנות השנה אז הוא סיפק את הסחורה. לא ברור איך מקלמור המאכזב קיבל כל השנה דקות לפניו

  9. הנתונים הגופניים של מקלמור וגם השמירה יותר טובים בהרבה.
    מקלמור עוד עשוי לפרוץ הוא קצת אנדרייטד.
    סת קרי לא תמיד כזה טוב. לא לשכוח שבתחילת השנה היה שני משחקים שגם רונדו וגם מקלמור נעדרו והוא היה די חלש אם לא חלש מאד.
    הוא שחקן סביר לא יותר. מאד מאד משקיע בהגנה. הובלת הכדור שלו וקבלת ההחלטות לא משהו גם ראית המשחק.

  10. בברקט שלי וילאנובה לוקחת הכול. אין לי מושג מאיפה יצא הניחוש הזה. אני ממש לא אוהד מיוחד שלהם.אבל ..בינתיים..הם בפנים ומישיגן ,וקנזס ..לא.

    1. דדי, עם מומחים כמוך בלייקרס נשיון, מה הפלא שאתם היכן שאתם נמצאים? קחו את היילד, והשאירו את ברייס ג'ונסון לקבוצה מזרחית שם מבינים כדורסל

      1. מזל שהשארנו לכם את ווינסלו בשנה שעברה אה…
        ואץ נפייר לםני שנתיים חחח…

        הלייקרס במצב מצוין, אין דבר עדיף להיות בו מאשר מחראה אנושית עם young core כשאתה לא בעמדה לקונטנדריות.
        עדיף על כל מצב אחר, גם זה לא קליבלנד.

  11. באדי היילד זה השחקן הכי טוב השנה במכללות ובפער ענק מי שראה בכלל לא מופתע.

    הכי מוכן, הכי בוגר, הכי לא רואה בעיניים והכי טוב פשוטו כמשמעו, הרבה מעבר לסטט'(ועם לןח משחקים לא קל בכלל).

    ולהבדיל מכל מיני נולאן סמית', או הלבן של הבולס מקרייטון הוא גם פוטנציאל אמיתי להיות דבר גדול בnba )ולא שחקן רוטציה במקרה הטוב שנתן קריירת מכללות גדולה).

    יש לו סייז טוב, הוא לא חייב בגלל זה להשקיע את האקסטרה ריצה בהגנה כי הוא שם.
    הוא לא מתאבד שיעי עם הכדור אלא חי את הפוזישן ודרך החיתוכים שזה מעיד כבר עכשיו על איי קיו גבוה ביותר בטח לשחקן שאולי בלייקרס יוכל לנסות מההתחלה לשחק כשחקן כנף שחי על התנועה.

    קובי התלהב מאינגרם, סימונס זו הבחירה של רוב המהמרים בגלל הזטט' שלו , הגיוון והקירבה שלו לדיאנג'לו מתיכון מונטריי אבל הילד זו הבחירה שלי, פשוט הכי טוב על הלוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט